Have an account?

Perlukan High Traffic

Sekiranya anda memerlukan TRAFFIC yang tinggi, Segeralah menuju ke halaman Free Traffic Segeralah scroll halaman dari webpage ini ke bawah sampai anda terjumpa penampilan seperti ini (7 gambar thumbnails), atau untuk keterangan dalam Bahasa Malaysia masuk ke halaman Tambah Traffic............................................................................................................................................................................................................. MAKLUMAN. Sesiapa teringin pendidikan sempurna untuk anak sambil menjana pendapatan, sila layari laman ini MyStar , ia merangkumi kertas 1 & 2, termasuk untuk anak dari umur 3 tahun hingga 17 tahun. Ibubapa juga boleh menumpang belajar 7 bahasa termasuk jepun, arab, cina dan tamil.

Isnin, 1 Februari 2010

Selenium

SELENIUM

“Trace Mineral - Komponen antioksidan protein mengawal & mencegah kerosakan sel akibat radikal bebas, membasmi sel kanser, mengawal sel kulit dari sinar UV dan penting untuk masalah penyakit berkaitan penuaan”

  • Kandungan Selenium paling tinggi dalam susu kambing berbanding susu lembu @ lain-lain susu
  • Selenium dikatakan sebagai senjata efektif melawan kanser - Hasil daripada kajian Dr. Larry Clark dari Arizona Cancer Centre menunjukkan supplemen selenium mengurangkan risiko kanser paru-paru sebanyak 46%, kanser kolon 58%, kanser prostat 63% dan purata pengurangan sebanyak 37% dalam semua jenis kanser.
  • Penting untuk kesuburan lelaki – diperlukan untuk biosentisis testoron & pertumbuhan sperma normal.
  • Penting dalam pengeluaran sejenis hormon otak ‘neurotransmitter’- tahap selenium yang rendah dikaitkan dengan risiko ‘dementia’ & penyakit mental
  • Penting untuk sistem imum dengan menghasilkan sejenis hormon ‘interleukin-2 (IL2) receptors’ keatas permukaan T-cells

0 ulasan: